Fakturujonline.sk je fakturačný systém, ktorý je určený hlavne pre malých a stredných podnikateľov. Účelom tejto aplikácie je našim klientom zjednodušiť proces vystavovania a odoslania faktúry klientom. Nižšie vám prinášame prehľad základných funkcií a charakteristík aplikácie, ktorú môžete používať hneď potom, ako sa registrujete do našej služby.
Som platca/neplatca DPH. Môžem používať aplikáciu?
Áno, naša aplikácia je určená ako pre neplatičov tak aj platcov DPH. Potom, ako sa registrujete, tak je potrebné vyplniť si svoj profil cez kartu Firemný profil. V rámci tejto karty si môžete vytvoriť nie jeden, ale hneď viacero profilov, ak napríklad máte viac firiem, prípadne kombináciu firmy a živnostenského oprávnenia. V rámci tejto kategórie vyplňujete aj údaj o tom, či ste, alebo nie ste platca DPH. Mimochodom, v procese vytvárania profilu, si môžete nahrať logo vašej firmy, ktoré sa zobrazí na faktúre.
Aké funkcie ponúka aplikácia?
Cez fakturačný systém Fakturujonline.sk môžete dnes vystavovať hneď niekoľko typov dokladov. K dnešnému dňu môžete vystaviť faktúru, zálohovú faktúru, proforma faktúru či dobropis. V priebehu nasledujúcich týždňov ale plánujeme pridať aj ďalšie doklady, ktoré budete môcť vystaviť.
Faktúry dnes možno vystavovať v slovenskom a anglickom jazyku. Podporujeme zároveň viac ako 30 mien. Nie ste tak obmedzený len na vystavovanie faktúr v € či CZE. Na faktúre môžete okrem iného uviesť aj iné platobné metódy ako len úhradu na účet. Môžete napríklad požadovať uhradenie faktúry cez Paypal účet, na dobierku či v hotovosti. Jednou z ďalších funkcií je aj možnosť vytvorenia QR kódu, cez ktorý je možné faktúru uhradiť. Tiež by sme upozornili na to, že pri vystavovaní faktúry uvidíte aj posledné číslo vystavenej faktúry, aby ste vedeli, aké číslo faktúry má potom nasledovať. Vďaka tomu sa nepomýlite v číslovaní faktúr.
Kontaktné údaje vášho obchodného partnera si môžete uložiť do vašich kontaktov, aby ste ich nemuseli neskôr znova manuálne vypisovať. Prípadne, môžete údaje o vašich partneroch načítavať prostredníctvom IČO.
Potom, ako vystavíte doklad, tak môžete s ním neskôr pracovať. Napríklad môžete doklad upraviť, ak ste sa napríklad pomýlili. Tam ale funkcie, čo môžete s dokladom urobiť, nekončia. Ako vystavíte napríklad faktúru, tak cez ikonu e-mailu ju môžete odoslať vášmu obchodnému partnerovi. Nezabudnite ale, že na to, aby ste odoslali faktúru, tak potrebujete vložiť e-mailový kontakt vášho partnera do dokladu alebo ho uložiť do kontaktov. Po úspešnom odoslaní dokladu uvidíte v pravom hornom rohu upozornenie, že ste ho poslali. Vášmu obchodnému partnerovi príde e-mail z našej domény spolu s dokladom.
Nájdite si svojho účtovníka
Jednou z ďalších funkcií je, že prostredníctvom ikony €, môžete nastaviť, že faktúra bola už uhradená. Budete mať tak prehľad o tom, či váš klient faktúru už uhradil alebo nie. Doklady, ktoré ste vystavili, si môžete rovnako zálohovať. Stačí označiť faktúry (či iné doklady) a následne kliknúť na tlačidlo Zálohovať. Odošlú sa vám potom automaticky na vašu e-mailovú adresu, ktorú ste zadali pri registrácii. Rovnako môžete všetky faktúry aj stiahnuť do vášho zariadenia a to cez ikonu EXPORT PDF. Dostupná je taktiež funkcia kopírovania exitujúcich faktúr, resp. ich duplikovanie. Tento nástroj využijete hlavne v situácii, keď tomu istému obchodnému partnerovi faktúry či iné doklady vystavujete opakovane.
Samozrejme, vystavené doklady môžete z vášho profilu aj odstrániť. Okrem iného v rámci karty vystavených dokladov, je k dispozícii aj funkcia filtrovania dokladov, aby ste sa vedeli čo najrýchlejšie dopracovať k dokladu, ktorý práve hľadáte.
Okrem funkcií vyššie, naša aplikácia ponúka aj možnosť vytvorenia XML feedu vystavených dokladov pre program Pohoda.
Dovoľte nám v súvislosti s funkciami aplikácie, dať vám do pozornosti sekciu návodov, kde sa venujeme jednotlivým funkciám, ako s nimi pracovať.
Naposledy aktualizované dňa 22.6.2024